Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 33.

Pułapki w grach fabularnych – komu to w sumie potrzebne?

09-06-2007 16:19
1
Komentarze: 20
W działach: rpg, dyskusja, techniki, mg
Pułapki w grach fabularnych – komu to w sumie potrzebne?
Zachęcony (zniechęcony) dyskusją na temat pułapek toczącą się na forum pokrewnemu Polterowi serwisu postanowiłem zapodać kolejny temat pod dyskusję. Czy na prawdę w grach fabularnych potrzeba pułapek?Z odpowiedzi w wątku na pokrewnym forum wynika jasno, że pułapki używa się do udupiania graczy. Ale nie udupiania mechanicznie, bo na przykład grając w DnD złodziej wykona test na wykrycie, rozbroi / rozkręci / rozkradnie części i po kłopocie. W przypadku niepowodzenia po prostu pułapka zadziała, a złodziej / ochotnik ją rozbrajający stanie się jedyną ofiara jej efektów (bo przecież, reszta drużyn...

Mistrzo-mito-mania

06-06-2007 03:28
1
Komentarze: 23
W działach: rpg, mg, dyskusja
Mistrzo-mito-mania
Dzisiaj postaram się podejść do blogowania z innej strony i zachęcić nie tyle do komentowania samego wpisu, ale raczej do dyskusji na temat poroszny kilka linijek niżej.Po powolnej śmierci matki wszystkich flejmów (odradzam czytanie, chociaż około 10% z tego co zostało tam opublikowane nadaje sie do czytania i może nam pomóc wykrystalizować kilka problemów związanych z „dyskryminacją MG”) na forum rpg.net - Paka podsumował ponad 110 stron dyskusji w ten sposób:Mantry, z którymi warto się spierać:1) MG mogą robić co im się żywnie podoba.2) Na barka...

Nie takie mistrozwanie proste jak je malują

19-05-2007 05:32
5
Komentarze: 5
W działach: rpg, mg
Nie takie mistrozwanie proste jak je malują
Uwaga wpis jest bardzo długi, ale na dobrą sprawę możecie przeczytać kilka pierwszych paragrafów, bo reszta to „materiały źródłowe”). Po prześledzeniu kilku ostatnich dyskusji na polterowym forum RPG ogólnego, doszedłem do wniosku, że warto by było napisać coś o tym jak według podręcznika (a wbrew starym przyzwyczajeniom) powinno się gry prowadzić. Ale wątek zgubiłem gdzieś w trzecim akapicie, na dodatek Dhaerow przedstawił bardzo miły Dekoder Systemowy. Mojej skromnaj osobie brakowało w tym fajnym wpisie tylko jednego – roli MG jaką przewidział mu s...

Techniki - ciąg dalszy

16-04-2007 04:48
2
Komentarze: 10
W działach: techniki, bw, playtesty, rpg
Techniki - ciąg dalszy
W ostaniem wpisie scharakteryzowałem pojęcie techniki, ale wydaje mi się, że trzeba by pokopać wokoło tego tematu troszkę dłużej. Kilka tygodni temu na I-conie podczas playtestu nowej przygody konwentowej do Burning Wheel mieliśmy jeden z tych momentów, gdy zarówno ty jak i ludzie wokoło ciebie jednocześnie zdajecie sobie sprawę z tego, że właśnie stało się to coś. Cos zaskoczyło, zgrzytnęło i jednocześnie zapaliła się każdemu z was w podświadomości żarówka z wygrawerowanym na niej „Eureka”. Wreszcie po wielu próbach, przelanych siódmych potach, n...

Pożegnanie z teorią, powitanie z techniką.

08-04-2007 23:35
3
Komentarze: 10
W działach: rpg, techniki, dnd
Pożegnanie z teorią, powitanie z techniką.
Na początek troszke narzekania – praca, praca i jeszcze raz praca nie pozwala mi na uaktualnianie tego bloga, tak często jakbym chciał, jak na razie postaram się publikować przynajmniej jeden wpis na miesiąc, może dwa, później zobaczymy jak to będzie.  A teraz już zapraszam do czytania.  Oficjalnie rozważania o teorii RPG (przynajmniej dla mnie i ludźi, z którymi o grach fabularnych rozmawiam i gram) oficjalnie zostały zakończone. Teoria zjadła własny ogon, i choć pomocna od czasu do czasu tak na prawdę większość ludzi stosuje ją (lub wydaje im się ze ja stosuj...

Robots & Rapiers (playtestów czar)

05-03-2007 04:19
0
Komentarze: 12
W działach: indie rpg, playtesty
Robots & Rapiers (playtestów czar)
Dzisiaj będzie na spokojnie i anysensacyjnie. Po około dwóch miesiącach większego lub mniejszego zbijania RPG'owych bąków z naszą czwartkową grupą (grając w Inspecters, Dogsy, Weapons of the Gods i inne wynalazki) powoli zbieramy się do kupy i na poważnie podchodzimy do tego, co przerwane zostało wraz z rozjechaniem się nas na święta – playtestów! Przed około rokiem nasza grupa po paku spotkaniach określiła listę wymagań jakie stawia się ludziom pragnącym abyśmy playtestowali ich gry. Mieliśmy w przeszłości kilka nieudanych prób, kiedy to autor przysyłał nam bardziej zbiór luźnych nota...

Problemy niezmiennymi postaciami i zaginiona sztuka kompromisu.

24-02-2007 03:08
3
Komentarze: 13
W działach: indie rpg, rpg
Problemy niezmiennymi postaciami i zaginiona sztuka kompromisu.
Właśnie dobiegła kresu jedna z mini-kampanii w których miałem szczęście grać, a druga kampania o, której wspomnę poniżej cały czas trwa. W sumie jestem niezwykle zadowolony z historii jaki wspólnie podczas tych gier powstały – będziemy je jeszcze zapewne wspominać przez długie lata, wszystko świetnie i pięknie, ale nie obyło się niestety bez dość poważnych zgrzytów. Gra pierwsza (Burning Wheel) – chcieliśmy po raz pierwszy wykorzystać odjazdową rasę inteligentnych wilków z Monster Burnera. Czas trwania – około 6-7 sesji. Wspólnie stworzyliśmy setting - świat u zarania dziej...

"Wojna" płci

02-12-2006 21:57
3
Komentarze: 21
W działach: rpg, indie rpg, rant
Ten wpis to wypadkowa moich rozmów z jednym panem, oraz kilkoma paniami – osobami jeżeli nie czynnie grającymi w gry fabularne, to na pewno je czytającymi, komentującymi lub też tworzącymi do nich ilustracje. Tym razem będzie o okładkach (czasami seksistowskich, czasami śmiesznych) i ilustracjach w podręcznikach a na końcu o samych grach. W komentarzach do ostatniego wpisu na blogu (RAMLAR!!!) poruszyłem ten temat dość pobieżenie, pora na rozwinięcie połamanych skrzydeł i skierowanie się ku zwycięstwu (mini konkurs – skąd to cytat). Więc do roboty. Skoro stawianie stolców (Ha! Ha...

RPG turds

23-11-2006 22:04
3
Komentarze: 31
W działach: rpg, rant, dnd
RPG turds
Parę lat temu Ron Edwards opracował takie fajne sformułowanie – Fantasy Heartbreaker. Czasy się zmieniły i ludzie zaadaptowali „Heartbreakery" do innych konwencji, ale założenia zostały takie same. Czym są łamacze RPG'owych serc? (dla nie bojących się języka Szekspira – oryginalny artukuł można znaleźć tutaj. Idąc za definicją Rona – jest to określenie licznej grupy systemów fantasy wyróżniających się: - po pierwsze tym, że podstawowym wyjściowym założeniem granie w świecie fantasy (oczywista), a sama mechanika jest inspirowana (kradziona i przerobiona z) D&D (starym)...

Co tam panie za zasłonką MG piszczy...

21-11-2006 02:50
4
Komentarze: 20
W działach: rpg
Co tam panie za zasłonką MG piszczy...
Zauważyliście pewną ciekawą prawidłowość następującą podczas wprowadzania nowego systemu / światu na rynek gier fabularnych – najpierw pojawia się podstawka, później przygoda / zasłonka MG albo karty postaci (te ostatnie już nie tak często jak za starych dobrych czasów), a dopiero później zaczynają powolutku ukazywać się dodatki rozszerzające świat / zasady czy cokolwiek tam sobie twórcy zamierzyli. O przygodach i kartach postaci nie zamierzam teraz nudzić - ale jak widać z mojego doświadczenia wydawcy gier RPG przez ponad 25 lat nie dali rady pójść po rozum do głowy i nie prześledzili...