Blog - dnd

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

Nie taka walka socjalna straszna...

27-08-2007 03:28
0
Komentarze: 9
W działach: memy, bw, rpg, dnd, be
Nie taka walka socjalna straszna...
jak ją niektórzy majują i jak się okazuje niektórzy zamiast "ogdrywać" konflikt zdając się na osąd MG, chcą aby jej wynik rozstrzygała "bezstronniczo" (powiedzmy przy pomocy kostek) jakaś mechanika. Po co o tym piszę? Judd z Sons of Kryos podesłał mi następujący link, gdzie playtesterzy czwartej edycji DnD testują właśnie takie rozwiązanie. Nie chcę niczego sugerować, ani wyciągać zbyt daleko idących wniosków, ale spora część tego co zostało opublikowane w powyższym linku dość mocno przypomina rozwiązania zastosowane przez nas w Duel of Wits z Burning Wheel/Burning Empires. Matt Foreback n...

Pożegnanie z teorią, powitanie z techniką.

08-04-2007 23:35
3
Komentarze: 10
W działach: rpg, techniki, dnd
Pożegnanie z teorią, powitanie z techniką.
Na początek troszke narzekania – praca, praca i jeszcze raz praca nie pozwala mi na uaktualnianie tego bloga, tak często jakbym chciał, jak na razie postaram się publikować przynajmniej jeden wpis na miesiąc, może dwa, później zobaczymy jak to będzie.  A teraz już zapraszam do czytania.  Oficjalnie rozważania o teorii RPG (przynajmniej dla mnie i ludźi, z którymi o grach fabularnych rozmawiam i gram) oficjalnie zostały zakończone. Teoria zjadła własny ogon, i choć pomocna od czasu do czasu tak na prawdę większość ludzi stosuje ją (lub wydaje im się ze ja stosuj...

RPG turds

23-11-2006 22:04
3
Komentarze: 31
W działach: rpg, rant, dnd
RPG turds
Parę lat temu Ron Edwards opracował takie fajne sformułowanie – Fantasy Heartbreaker. Czasy się zmieniły i ludzie zaadaptowali „Heartbreakery" do innych konwencji, ale założenia zostały takie same. Czym są łamacze RPG'owych serc? (dla nie bojących się języka Szekspira – oryginalny artukuł można znaleźć tutaj. Idąc za definicją Rona – jest to określenie licznej grupy systemów fantasy wyróżniających się: - po pierwsze tym, że podstawowym wyjściowym założeniem granie w świecie fantasy (oczywista), a sama mechanika jest inspirowana (kradziona i przerobiona z) D&D (starym)...

Gamistyczny Raj

28-06-2006 16:50
1
Komentarze: 10
W działach: rpg, dnd
Wczoraj rozegraliśmy pierszą sesje "Forge of Fury". W ramach eksperymentu, gram z czwórka kumpli w DnD według zasad podręcznikowych, żadnego dryfu, żadnych ściem, (prawie) zero "GM Fiat", DM pod groźbą śmierci nie używa złotej zasady, większość rzutuów wykonuje przed zasłonką DM. DOdatkowo - figurki, ścieralne maty, żetoty i całe to dobro z jakim DnD do nas przychodzi. Gramy na D20 (3.5), przejechałem się już podczas tworzenia postaci, gdyby nie Red Blade nigdy nie udałoby mi się skończyć (szczególnie rozwalił mnie wybór ekwipunku, ale Dungeonujemy, więc trzeba było zapopatrzyć sie w liny, oli...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.